Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

1. Nine Inch Nails - Hesitation Marks


Ο δίσκος της χρονιάς είναι το μόνο πράγμα για το οποίο πρέπει να είσαι σίγουρος όταν ξεκινάς να φτιάχνεις τη λίστα σου. Κοιτάζοντας τί ψήφισα στις προηγούμενες #blogovision συνειδητοποιώ ότι θα άλλαζα πολλά, σε καμία όμως το νούμερο 1 μου. Έτσι και φέτος είμαι σίγουρος ότι δε θα μπορούσα να βάλω τίποτα άλλο σε αυτή τη θέση, και αν και όταν βλέπω κάποιες από τις υπόλοιπες σε κάποια χρόνια θα γελάω με αυτά που έβαλα, το #1 θα παραμένει #1. Και αυτό γιατί δεν έχει να κάνει με το "καλύτερο", αλλά με το "αγαπημένο". Αν πρέπει να επιλέξω τον καλύτερο δίσκο που βγήκε φέτος θα ήμουν (όπως όλοι) ανάμεσα στους Vampire Weekend και τον Kanye West, αλλά δεν υπάρχει τίποτε άλλο που να αγάπησα περισσότερο από το "Hesitation Marks" των Nine Inch Nails.

Το 2013 ήταν μια όχι-και-τόσο-καλή χρονιά που ακολούθησε μια κακή χρονιά, και αν και δε θα ήθελα με τίποτα να έχω αυτά τα δύο χρόνια στα early 20s μου, κοιτάζοντας τα πράγματα πλέον από απόσταση ασφαλείας μπορώ να πω ότι είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου που είμαι εντελώς οκ ό,τι και αν έρθει και ότι βγήκα καλύτερος ή έστω πιο δυνατός. Υπήρξαν στιγμές φρικτής μοναξιάς, και δεν εννοώ τόσο αυτή που δεν έχεις άτομα γύρω σου όσο αυτή που νιώθεις μόνος όταν είσαι μαζί με άλλους, και στιγμές που ένιωθα άσχημα απλά επειδή βρισκόμουν ανάμεσα σε άτομα που ήταν απλά ευτυχισμένα.


Είναι αυτή η περίεργη φάση που τίποτα στη ζωή σου δεν πάει όπως θα ήθελες και βλέπεις άλλους στην ηλικία σου ή και μικρότερους να πετυχαίνουν πάρα πολλά και σε πιάνει αυτό που ανασκοπείς όλες τις επιλογές και τα λάθη σου και τί θα μπορούσε να πάει διαφορετικά. Το 2013 ήταν ένα έτος που η νοσταλγία διαδραμάτισε περισσότερο από ποτέ σημαντικό ρόλο στη ζωή μου, ίσως γιατί είναι η πρώτη χρονιά που κατάλαβα ότι ναι μεν είμαι νέος αλλά όχι και τόοοσο νέος, ίσως γιατί πάντα είναι μια ασφαλής επιλογή, αλλά όπως και να 'χει αυτό αντικατοπτρίζεται στο #1 της λίστας μου.



Ο Trent Reznor είναι από τους αγαπημένους μου μουσικούς και αγαπώ ακόμη και τις πιο αδύναμες στιγμές του, και όρισε το βιομηχανικό ήχο που έχω στο μυαλό μου ως "το απόλυτο αστικό soundtrack". Δεν ξέρω τί ακριβώς περίμενα από το φετινό comeback των Nine Inch Nails, ξέρω πάντως ότι δεν περίμενα με τίποτα αυτό που πήρα. Το "Hesitation Marks" είναι ένας δίσκος συμφιλίωσης με το παρελθόν, αποδοχής των προσωπικών λαθών σου, και αποδοχής της αλήθειας ότι όσο πιο σύντομα τα βρεις εσύ ο ίδιος με τον εαυτό σου, τόσο θα περάσεις πολύ καλύτερα το χρόνο που σου απομένει σε αυτό τον πλανήτη.

Ο Reznor ποτέ δε δίστασε να εκθέσει τον εαυτό του στον κόσμο, και το "Hesitation Marks" έρχεται για να τη συνοψίσει αφήνοντας ένα τέλος ούτε ευχάριστο και ούτε δυσάρεστο, γιατί πολύ απλά δεν είναι τέλος. Το "Black Noise" που κλείνει το δίσκο και συνεχίζει τη ράθυμη μελωδία του "While I'm Still Here" δεν τελειώνει στο ενάμιση λεπτό αλλά συνεχίζει στο διηνεκές για όσο βρίσκεσαι *εδώ*. Δε θα ξεπεράσω ποτέ την οργή του "Copy of A" που εκεί που νομίζεις ότι δεν έχει να δώσει άλλα χώνει ακόμη περισσότερο, το καταπραϋντικό πιανάκι στο "Find My Way" που είναι σαν να αγκαλιάζει την εξομολόγηση του Reznor, την κλιμάκωση του "I Would for You" για όλες αυτές τις φορές που θα άλλαζες για ένα. μόνο. άτομο., και το στίχο "Watch young lovers walking by / God forgive me if I cry" που είναι τόσο απλός αλλά τόσο γεμάτος και κατανοητός γιατί απλά βγάζει αλήθειες που βρίσκουν φλέβα.

Το "Hesitation Marks" δεν είναι με τίποτα ο καλύτερος δίσκος του 2013, είναι όμως αυτός που αγάπησα πιο πολύ και με εκφράζει περισσότερο από κάθε άλλον για αυτούς τους 12 μήνες που πέρασαν. Κάθε μέρα που περνά θα χάνεις κάτι, αλλά οι καλύτερες μέρες είναι πάντα μπροστά όταν τα έχεις βρει με τον ίδιο σου τον εαυτό. Δε θα μου λείψει το 2013, αλλά δεν πρόκειται να το προσπεράσω ποτέ.



Previously on blogovision:

2. Pharmakon - Abandon
3. Waxahatchee - Cerulean Salt
4. M.I.A. - Matangi
5. Earl Sweatshirt - Doris
6. Justin Timberlake - The 20/20 Exepreience
7. Kanye West - Yeezus
8. Charli XCX - True Romance
9. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
10. Deafheaven - Sunbather
11. Chvrches - The Bones of What You Believe
12. Danny Brown - Old
13. Janelle Monae - The Electric Lady
14. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
15. FIDLAR - FIDLAR
16. Disclosure - Settle
17. Laura Marling - Once I Was an Eagle
18. The Knife - Shaking the Habitual
19. Speedy Ortiz - Major Arcana
20. Franz Ferdinand - Right Thoughts, Right Words, Right Action

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου