Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Η νύχτα που κέρδισε η μουσική

Οκ, μπορεί ποτέ να μην πήρα στα σοβαρά των θεσμό των Grammy. Κάθε χρόνο προσθέτονται όλα και περισσότερα βραβεία, μόνο και μόνο για να αυξηθεί η τηλεθέαση, και το glamorous κίτς του hollywood να έχει περισσότερο χρόνο για να απλωθεί και επιβληθεί. Άλλωστε είναι μια γιορτή της ποπ κουλτούρας όπως έχει διαμορφωθεί αυτή τα τελευταία χρόνια στις ΗΠΑ, με την ολοκληρωτική κυριαρχία του εύκολου, κακόγουστου και αλαζονικού, που ισοπεδώνει ο,τιδήποτε διαφορετικό βρει στο πέρασμά του. Γι'αυτό και ασφαλώς δεν ξενύχτησα χθες βράδυ για να δω απλώς δυο με τρείς εμφανίσεις συγκροτημάτων που θα με ενδιέφεραν, υποστόμενος τις "κακουχίες" του υπόλοιπου προγράμματος. Ξυπνώντας όμως σήμερα το πρωί, και όντας έτοιμος να κράξω ο,τιδήποτε έχει να κάνει με αγάπες, σοκολατάκια σε σχήμα καρδούλας και ρομαντική κομεντί με την Jennifer Aniston, έμαθα ότι οι Arcade Fire κέρδισαν το Grammy του άλμπουμ της χρονιάς για το "Suburbs". Με το που το έμαθα ασφαλώς και χάρηκα, αλλά δεν ένιωσα φυσικά να αλλάζει και η κοσμοθεωρία μου ή έστω η διάθεσή μου. Έτσι, αποφάσισα να δω και τα βιντεάκια από τη χθεσινή βραδιά. Και ομολογώ ότι συγκινήθηκα όσο ελάχιστες φορές τον τελευταίο (δεν ξέρω και εγώ πόσον) καιρό. Δεν είναι κάτι που μπορώ να το εξηγήσω με τη λογική. Και προφανώς και καταλαβαίνω αυτούς που οι Arcade Fire τους φαίνονται αδιάφοροι μη μπορώντας να κατανοήσουν το hype που έχουν αποκτήσει. Εγώ όμως έχω δεθεί μαζί τους από την πρώτη μου γνωριμία το 2007, ακούγοντας τις πρώτες νότες του 'Intervention'. Στη συνέχεια πήγα πίσω στο "Funeral" για να συνειδητοποιήσω πως αυτή η σχέση θα διαρκούσε για χρόνια. Και με το "Suburbs" πέρυσι, απλά οι Arcade Fire έγιναν η μπάντα που έχει καθορίσει τα νεανικά μου χρόνια. Τη θεωρώ τη μπάντα της γενιάς μου. Το έχω ξαναπεί. Άρα αισθάνομαι ότι ένα κομμάτι της νίκης τους αυτής ανήκει και σε εμένα. Είναι η νίκη του μη επιτηδευμένου, του αληθινού, και του αθώου απέναντι σε ο,τιδήποτε τα επιβουλεύεται. Τουλάχιστον έτσι το βλέπω εγώ. Και ακόμα και τα ξενοδοχεία Hilton και οι αερογραμμές Delta φαντάζουν απλώς σαν την απέλπιδα προσπάθεια του κιτς να ανακτήσει τα ηνία. Αλλά ό,τι και να έκανε, η προσπάθεια ήταν καταδικασμένη να αποτύχει. Γιατί η νύχτα ανήκε στους Arcade Fire και σε όσους αγαπούν τη μουσική. Έτσι, ο Win Butler συνόψισε αυτή τη νίκη μέσα σε μια τόσο απλή, αλλά τόσο καταπληκτική πρόταση: "we're gonna go play another song because we like music". Δεν καταλαβαίνεις τι λέω; Ε τότε απλά δες το παρακάτω βίντεο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου